maanantai 21. lokakuuta 2013

Tämän päivän mietteitä

Moi!

Ehkä ei ole paras idea väsyneenä ja orastavan migreenin saattelemana kirjoitella. Mutta vaihteeksi mieltäni onnistuttiin harmistuttamaan niin kirjoittelempa tänne.

Eli olen kova tyttö antamaan ihmisille palautetta. Minulle on koulussa opetettu palautteen antamisesta ja vastaanottamisesta. Minulle on opetettu, että pitää osata perustella. Joskus sitä voi mennä sormi suuhun ja joskus halua vain leikkiä lasta ja vastata "miksi"-kysymyksiin vain: "SIKSI".

Noh kukaan meistä ei ole täydellinen (paitsi sinä, joka juuri osoitit itseäsi ja sanoit: "Paitsi minä"). Jokaisella on puutteita ja kehitettävää. Mutta aina emme tiedä niistä. Tosin aika usein jo tiedämme, mutta meidän tarvitsee kuulla ne joltain muulta, jotta alamme pureutumaan ja käymään asiaa läpi.

Meillä jokaisella on omat haasteemme ja se ei aina auta, että joku tulee aukomaan päätään "Voi kun olet tommonen, mieti mitä kaikkea voisit tehdä jos et olisi tuommonen". Joskus tarvitaan ratkaisuja, neuvoja ehkäpä ideoita. Vastauksia muutoksiin ei löydy heti ja jos löytyy ehkä se ei ole sinulle mieleinen.

"Ei kaiken tarvitse olla mukavaa. Ota itteäsi niskasta kiinni ja ala hommiin" Ei ei se ole niin helppoa. Ja joskus se on. Riippuu tilanteista ja henkilöistä. Se on siitäkin, että haluammeko muutoksen tapahtuvan. Tiedämme, että muutokset ovat joskus pelottavia ja niitä vältellään. Mutta tiedättekös, että muutoksia ei tarvitse pelätä. Niitä tapahtuu koko ajan. Me siirrämme kelloja, vuodenajat vaihtuu, joka vuosi hieman eri tavalla jne.

Jotkin asiat tarvitsevat aikaa. Aika moni asia tarvitsee aikaa. Toisilla se aika on lyhyt ja toisilla erittäin pitkä. Ja lopulta minä itse teen ratkaisuni ihan itse, oli asia mikä tahansa.

Minä tiedän, että minulla on paljon puutteita ja kehitettävää. En pelkää niitä tulevia muutoksia, joita minun on tehtävä. Tarvitsen joidenkin asioiden muuttamiseen enemmän apua ja paljon juttelu hetkiä. Minulle toimii lohduttavat halit ja sen kautta saatava lämpö ja lohtu, etten ole yksin painimassa haasteideni kanssa. Jotkin muutokset vievät paljon aikaa. Kun vertaan ITSEÄNI (toisiin vertailu erittäin huono ja paha tapa!) itseeni vuosi sitten, huomaan kehittyneeni. En ole seissyt paikallani vuotta. Olen kasvanut ja voimistunut ja aijon jatkaa tällä polulla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti