torstai 29. elokuuta 2013

Läykän leiri 19.-28.7.2013

No morojenttes. Lupailin silloin tuossa taannoin, että laittelen juttua inkkarileiristä, jolla olin, niin tässä nyt tulee.

Meidän perhe on nyt osallistunut muutaman vuoden ajan kahteen inkkarileiriin aktiivisemmin. Aikaisemmin sitä tuli penskana käytyä karhusaaressa leikkimässä inkkaria. Kesän alussa on Ruotsinpyhtäällä yksi ja läykässä on pienempi. Koska läykkä on lähempänä niin siellä tuli sitten rampattua, vaikka olisihan sitä voinut yksikin jäädä tiipiiseen nukkumaan.

Tästä siis lähetään. 7 paikkainen ooppeli täytty hyvinkin nopeasti ja sitten piti vielä saada tipi ja muutama ihminen mahutettua. Toisella autolla muut päätyivät leirille (kuten minä).

Salot selkään ja menoksi.

Läykän leiri on pellolla ja vähän matkan päässä "vilkkaasta" liikenteestä, joten ylimääräiset äänet eivät kantautuneet leiriin.

Sinä on isosiskoni tipi saatu pystyyn. Suosittelen ihmisiä käymään vilkaisemassa siskoni youtubesta päivän tapahtumista ja pystytyksesta. Minä toimin aikalailla tipin pystytys kuvaajana ^^

Pellolta löytyi paljon nokkosia, joten tämä lyhyempi väestö sai aika paljon nokkosen pistoja käsiinsä.

Minun päivän ohjelmaani kuului, kuvausten lisäksi, mokkasiinien korjaus.

Minä viihdytin myös leiriläisten lapsia antamalla kamerani heidän käsiinsä. Tahdon muistuttaa myös, ettei kamerani ole kevyemmästä päästä, mutta ei se järkkärikään ole. Läpi käydessäni kuvia, minua viihdytti tuhottoman moni ruoho kuva. Tässä siis perheen kuopus kuvaa (sini-harmaa-musta lenkkarit).

Meillä oli toisena päivänä ruokana nam nam jauhelihakeittoa <3

Jälkkäriksi lättyjä *3*

Asumuksia oli monenlaisia, kangas tiipiiden lisäksi.

Ja kun annatte miehille ruokavuoron on tiedossa kivi soppaa. Ei kuiteskaan.

Naginikin lähti mukaan leirille ja oli muuten yllättävän nätisti. :3

Hieman koko valtaista leiri kuvaa. Inkkarit ja länkkärit sulassa sovussa.

On se jännä, miten kissat tykkää etsiä oman väristä paikkaa. Gobbokin aina hakeutuu mustan sekaan.

Opettivat minua tekemään tätä kuviota. Minusta on aina kiva oppia uusia käsitöitä.

Oli siellä myös pyssy ammuntaa. Aikamoisia pamaksia.

"Yleisön" pyynnöstä raahasin Gobonkin leiri elämää kokeilemaan. Hän viihtyi oikein hyvin tiipiin sisällä.



Tässä vielä boonuksena video. Heippa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti