perjantai 18. tammikuuta 2013

BJD nukke

Heippa hei!

Tulen taas tänne jakamaan viikon tapahtumia.

Käydään nyt läpi ensiksi, vaikka nuo mitä edelliseen postaukseeni olin luetellut:

  • Olen mieheni kanssa käyneet kylpyhuone kamat hakemassa. Enää odotamme suihkuseinää, koska se oli tilaustuote. 
  • Tänään olen piirtänyt kaavat ja nyt pitäisi vielä koekappale tehdä. 
  • Japanin matkaa emme ole kerenneet suunnittelemaan, sillä mieheni hoitaa sähköasioita kylppäriin. Jospa vaikka viikonloppuna kerkeää. 
  • Matkamessuilla käymme ehkä huomenna, jos siltä tuntuu. Ei se mikään pakollinen ole, mutta toisaalta sieltä voisi saada ihan mukavia vinkkejä.
Puhun hieman säästä: HYI SIELLÄ ON KYYHYHYLMÄ!! Ei minuu talvi haittaa, mutta haittaa kun pakkanen kiristyy -20 astetta. Muuten on kyllä kaunis sää, aurinko paistaa ja ei tuule.

Ja sitten tämän postauksen pääkohtaan. Olen niin innoissani ^^. 

Muutama ystäväni ovat jo jonkun aikaa harrastaneet BJD nukkeja ja onhan se minua kiinnostanut. Olen kumminkin ompelija ja tykkään pikkuväkertämisestä ja pikkutarkasta työstä, joten olisi ihan luonnollista alkaa itsekkin nukkeilemaan, jos semmonen nukke sattuisi kohdalle. 
     Ensimmäinen BJD nukke kosketus oli 2008. Se oli pitkä, ehkä vähän yli 70cm pitkä, mies nukke. Hyvin kiinnostava tuo nukke asia oli; kuinka se vääntyi eri asentoihin, kuinka nukkea meikataan ja muokataan. En ajatellut silloin, että haluaisin nuken, koska BJD nuket ovat arvokkaita ja en keksinyt mitä minä semmoisella tekisin.
    Sitten aloinkin käymään ahkerammin tapahtumissa, joissa törmäsin näihin nukkeihin enemmän ja enemmän. Niitä oli eri kokoisia ja näköisiä. Pikkuruiset vaatteet ja uskomattomat meikit. Sain pidellä minun ensimmäisessä traconissa 15cm nukkea. Se oli ihan piskuinen ja vaalea. Sydämeni ihastui silloin kunnolla BJD nukkeihin, mutta en silloinkaan vielä osannut ajatella omistavani tuommoista ihanuutta.
     Olen siis pitkään seuraillut ja ihmetellyt aina kun silmiin on sattunut nukke harrastelija. Toiset ovat tarkempia, toiset vähemmän tarkempia. Minä kuuluisin ehkä siihen puoleen väliin, joka olisi tarkka siitä kuka saa käsitellä nukkea, mutta en pitäisi nukkea myöskään piilossa vaan jatkuvasti varmasti itse leikkisin nukella. Ja nyt kun minulla on enemmän ymmärrystä ompelemisteta ja kaavoista olen hyvin kiinostunut kuinka tuommoiselle otukselle vaatteiden tuottaminen onnistuu.
     Nyt pääsemme vihdoin asiaan *rumpujen pärinää* Minä saan BJD nuken <3 Olen niin hyper innoissani! En millään jaksa odottaa pikkuisen nukkeni saapumista. Se on niin kaunis!
Tämä kuva on Dollmoren sivuilta ja tuo linkki vie tämän nuken sivulle. Jos linkki ei aukea, voi olla että nukke on loppuun myyty, mutta suosittelen Dollmore.net sivuja. Ystävällinen ja nopea asiakaspalvelu.

Tuo se siis on. Tuommoinen kaunokainen minulle tulee. Miksi juuri kissamainen nukke, johtuu siitä, että minun ensimmäinen vakituinen roolipeli hahmoni oli jotakuinkin anthro/furry+ihmisotus. Koska en osaa piirtää kaikki sai tulkita hahmoni oman näkemyksen mukaan, mutta tuossa se nyt on! Ystäväni löysi tämän minulle, mutta ei tiennyt, että se olisi juuri sen näköinen jollaiseksi olin hahmoni kuvitellut. Hieman erilainen, mutta pääpiirteet täsmäävät. Olen niin innoissani! Tänään mieheni tilaa tämän minulle synttärilahjaksi (kahden vuoden synttäri lahjaks: viime ja tämän) <3.

Jutskailen taas kun jututtaa :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti