tiistai 9. joulukuuta 2014

Joulu turhauttaa

Tsiutsau

Joulu on ihanaa aikaa, lumi valaisee maan ja ihmisillä on salaisuuksia pakettien suhteen. Silloin puuhastellaan kaikkea kivaa, moikataan ihania ihmisiä ja toivotellaa hyvää joulun aikaa. MUTTA...

Niin paljon kuin oikeasti rakastan joulua, niin en tykkää siitä, että minun tulisi semmonen järjestää kotiini. Kotopuoleen ja anoppilaan menen innoissani joulua viettämään, syömään herkku ruokaa ja jännäämään mitä paketeista löytyy. Mutta ajatus siitä, että tänne omaan kotiin pitäisi jotain kokata, aikaa löytää pipareiden ja torttujen väkertämiseen, saatika kaikista inhottavimpaan asiaan SIIVOAMISEEN.

Nyt minulla on vauvakin ja tottakai tahdon, että ainakin ensimmäinen joulu olisi valoa ja tuiketta, tuoksuja ja paperin rapinaa täynnä. Laulua tanssia... Jotenkin kaikki tuo tuntuu kaukaiselta ja ei ikinä voisi onnistua. Varsinkin kun minun tulisi toimia johtajana tämän homman suhteen. Mies tekee, kunhan komentaa ja sekös sitä joulumieltä tuokin. EI.

Vähän väliä tulee se fiilis, että tänään siivoan ja olen reipas. Mikään ei minua voi estää. Saan lapseni huoneen hyvään kuntoon, pyykit päivän loputtua hoidettua. Hyvässä lykyssä tiskikone on kerran tai kaksi pyörinyt, koska niitä tiskejä on kertynyt. Ja siihen se jääkin. Entäs se keittiön yleisilme. Tai olkkari. Makkari nyt on semmosessa kunnossa kun on, se ei haittaa. Minne se kuusi tänä vuonna isketään? Voi kun olisi enemmän jouluvaloja.

Juu kyl tää tästä. Varmaan pitäisi aloittaa olkkarista ja keittiöstä enskerralla.

1 kommentti: