torstai 25. kesäkuuta 2015

Uutinen on ulkona!

Nyt pääsen taas tänne hormoonipäästöt räjäyttämään. :D

Hobitti siis saa seuraa. Hänestä on para-aikaa kasvamassa isoveli Totoro sisarukselleen, jonka laskettu on ensi vuoden tammikuun loppupuolella.

Totoro tuli tietoisuutemme Ropecon XXII sunnuntaina. Olin Hobitin kanssa ollut kotosalla ja minulla oli aamulla tunne, että haluan tehdä testin. Ensin tein halppis liuskan ja siihen tuli aika hitaasti haalea viiva. Halusin varmistaa, ettei silmäni tehnyt tepposia ja tein toisen puikolla. Siihen tuli myös haalea viiva, mutta näkyvä joka tapauksessa! Olin innoissani. Hobitti vielä nukkui, joten otin kuvia ja aloin pohtimaan, kuinka asian kerron miehelleni.

Puolisoni oli halunnut jäädä pidemmäksi aikaa Ropecon alueelle lauantaina niin oli mennyt ystävällemme yöpymään. Lähetin hänelle aikaisin aamulla viestin, jossa oli kuva seisomalaudasta. Viestissä luki: "Ens kesällä tämä tulee käyttöön" Tämä siis hieman erheellinen viesti, koska oli toukokuu 17. Joten mieheni ei ymmärtänyt viestiä. Soitin Hobitin aamiasaikaan ja kerroin uutisen. Kysyin myös saisinkos kertoa tulevalle kummille uutisen ja sainhan minä.

Miksi halusin hänelle kertoa uutisen pikimmiten? Koska olin edellisenä päivänä hänen autossaan keskustellut, haluaisiko hän olla seuraavan lapsosemme kummi. Olin ajatellut kummi kysymystä kysellä vasta siinä puolen välin jälkeen, mutta tuolla Ropeconissa hän oli niin enkeli ja mahtava apu Hobitin hoitamisessa ja kanssa olemisessa, joten minun oli pakko kysyä. Olimme kummi ehdokkaat keskustelleet mieheni kanssa jo aikaa sitten, joten koin, etten tarvinnu vahvistus keksustelua käydä.

Joten hain mieheni kummi ehdokkaan luota ja lähdimme viettämään viimeistä Ropecon päivää. Perille päästyä, käännyin kummin puoleen ja kysyin: "Muistatko eilisen keskustelun?" Aluksi ei ihan ymmärtänyt mitä hain takaa, mutta pienien vihjeiden kautta, hän löysi oikean keskustelun ja ilme kirkastui. Siihen minä sitten: "Veetistä on tulossa isoveli ja sinusta kummi". Sitä riemun määrää <3

Ja nyt sitten eilen paljastimme kaikille fb:ssä odotuksestamme odotettua aijemmin, koska maha alkaa oikeasti jo olla peittelemätön ja tiedossa on häitä, ennen raskausviikko 12. Np ultra on vasta 16 heinäkuuta, vaikka olisin halunnu aikasemmaksi. Ihan varmasti viikot on paljon edemmällä, kuin neuvolalääkäri ennusti. Neuvolakäynnillä rv 8+6 kuuntelimme sydänäänetkin ja löysimme suht nopeasti. Ongelma siis raskausviikko ennustuksen kanssa on, kun minulla ei ole Hobitin synytymän jälkeen menkkoja vielä alkanu, joten mittailemalla ja arvailemalla ennuste tehtiin

Kirjoittelemisiin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti